Början och slut

Nytt år, nytt jobb och ny blogg, känns som en nystart på allt! Är inte riktigt nöjd med bloggbakgrunden, väntar fortfarande på den som är perfekt för mej! Har varit dålig på att uppdatera på den gammla bloggen så tänkte passa på nu när jag är sjuk och inte har något bättre för mej.
Har nu jobbat ca en vecka på nya jobbet, känns bra, fast de är en del jag måste öva upp igen..och jag frågar helre 2 ggr och låter dum än att göra superfel! Även om de inte var allt jag gjorde förra veckan så skottade jag otroliga mängder snö från alla djurstallstaken, jobbigt men skönt att börja använda kroppen ordentligt igen, jag har dessutom gått ner lite så de är ju bara bra!

De här två veckorna har nånga nya saker börjat för min del, men den här veckan har handlat om avslut också.. I tisdags fick jag veta att en kollega till mej på Gammlia har gått bort. Larshåkan var nu en sån där härlig och ovanlig personlighet som man sällan träffar under en hel livstid, han kommer bli så otroligt saknad av alla som kände honom. Alltid ett leende och ett gott humör när hellst man träffades. "hej min lilla favorit djurskötare!" var de jag möttes av på mårnarna =)
Jag kommer sakna ditt leende och dina sånger och gitarrtoner som ekade ut över gårdstunet =)




Stilla tystnar mina strängar på gitarren
som somnar i ett hörn
men mina visor får du ärva
de lämnar jag ju kvar

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar