Händelserik dag!

Som rubriken lyder! Började morgonen med ett besök hos tandläkaren, allt såg bra ut men jag hade ett litet hål som dom lagade, fort gick det! Trodde jag skulle ha totalt sönderfukkade tänder pga all medicin jag knaprar, en av bieffekterna är just muntorrhet = karies!! Så blev posetivt överraskad :)

Sen fick jag ett brev från a-kassan, äntligen har dom betalat ut lite, så nu har jag råd med hyran nästa månad åxå, hade inte det innan, så stenen på mina axlar blev lite lättare iaf. Matpengar kan bli lite svårt att skramla ihop dock..spec när man måste hämta ut dyrmedicin för 400kr/mån....suck.

Annars så har jag sovit lite mitt på dagen, sov inget inatt, sen upp kl 13.00 och städade lite och betalade räkningar. Målade lite gjorde jag åxå :) Senare en sväng på maxi och införskaffade lite förnödenheter inför helgen! Vidare till mamma för att plocka upp bror och sen iväg till pappa för middag där. Hemma igen, fördrivit kvällen med lite gitarr och musik. Sen kom jag på iden att flytta alla lådor till förrådet nu när jag har bilen! aha smart smart! Det hela skulle väl max ha tagit 30 min men väl där så upptäcker jag att någon (satansdumbomsidiotjävel) har radat upp HELA sitt förråd utanför min förrådsdörr..närmare bestämt 23 tunga flyttlådor, en stor säng, massor av sopsäckar med kläder och skit + massa tomma lådor.... Åh va arg jag blir på folk som inte tänker längre än ena näsvingen! Speciellt när de finns lappar där det står att man INTE får plasera egendom UTANFÖR sitt förrådsutrymme!

2 timmar tog de att flytta undan och fara fram och åter med dom tomma lådorna till återvinningen, tills dess jag kom in i mitt eget tomma förråd, kämpade ner den kraftiga vågen av vrede och lyckades på ngt magiskt sätt hålla mig ifrån att hämta lite bensin och göra en 3 månader tidig majbrasa! De blev ett riktigt träningspass, men tyggen blev inge glad, tur de fanns knark hemma!

Nu ska jag sova..eller försöka, är inte det minsta trött. Men ska upp och iväg till psyk om 6 timmar, sedan iväg till arbetsförmedlingen, sen systemet med Madde, sen över till Forslunda och gå ut med hundarna (pappa e bortrest, grannen vaktar huset) sen hem och städa igen..sen däcka!

Hittade en bra låt på min playlist som jag inte minns att jag lagt dit? Sheeen natt musik iaf :)



Fanns inte på tuben, men hoppas denna länken funkar :)

Godnatt!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kommentarer:

Skicka en kommentar